beauty intelligence institute

+421 915 720 518 | prolook@prolook.sk

Ako vznikol ikonický parfum Chanel N° 5

Píše sa rok 1920 a slávna návrhárka Gabrielle ,,Coco” Chanel premýšľa, ako vo svojom  módnom biznise  expandovať ďalej. Jej úmyslom je začať vyrábať značkovú kozmetiku, ale jej hlavným  zámerom je vytvoriť unikátny parfum, ktorý by stelesňoval modernú ženu. Zavolá si teda francúzskeho chemika Ernesta Beauxa a požiada ho, aby namiešal absolútne jedinečný parfum: ,,Neprajem si nič, čo bude voňať ako ruža alebo iná kvetina”. Slávny chemik, ktorý predtým tvoril drahé parfumy pre ruský cársky dvor, nelení a vyhotoví pre Coco desať vzoriek. Tak sa začína príbeh jednej z najikonickejších vôní všetkých čias: Chanelu N° 5… 

Pri slepej skúške 10 vzoriek parfumov si Coco vybrala práve vzorku číslo 5. Beaux ju namiešal až z 80 zložiek. Medzi najdôležitejšie patrili: santalový olej, jazmín, ruža, ylang ylang, vanilka a ambra. Vôňa je veľmi čistá a svieža, cítite v nej citróny, mydlo a višňové kvety. Coco si želala, aby parfum pripomínal jej obľúbené vône z detstva. Číslo päť bolo nielen na označení vybranej vzorky, ale Coco ho vnímala aj ako svoje šťastné číslo. Dokonca bola taká sympatizantka  numerológie, že nový parfum Chanel N° 5 predstavila presne v piaty deň v mesiaci a v piatom mesiaci v roku 1921. 

Tvárou parfumu sa stala samotná majiteľka. Prvý printový inzerát na Chanel N° 5 vyšiel v americkom magazíne Harper´s Bazaar. Na snímke pózovala elegantná Coco, nonšalantne opretá o kozub v hoteli Ritz. Chanel N° 5 sa stal zároveň prvým parfumom, ktorý mal svoju vlastnú TV reklamu. Prvých 100 flakónov parfumu rozdala Coco svojim verným zákazníčkam ako sviatočný darček. 

Parfum sa v začiatkoch plnil do malých guľatých fľaštičiek, ale časom tenké sklo začalo praskať, najmä keď sa parfumy doručovali poštou. Preto v roku 1924 dostal parfum nový, ikonický hranatý flakón, ktorý sa s menšími úpravami používa dodnes. 

Najväčšiu slávu parfumu priniesla americká herečka Marilyn Monroe, keď na otázku novinára, v čom obvykle spáva, šarmantne odvetila: „Spávam nahá, zahalená len do kvapky parfumu Chanel N° 5”.  Predaj parfumu sa enormne zvýšil a značka získala ešte väčšiu obľubu. 
Počas takmer 100-ročnej histórie vzniklo mnoho ľahších verzií a parfum zastupovalo mnoho známych hollywoodskych celebrít. Americký herec Brad Pitt sa stal prvým mužom v histórii, ktorý pózoval v kampani na túto nádhernú vôňu. Medzi tváre Chanel N° 5 patrí aj francúzska herečka Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Audrey Tautou, brazílska modelka Gisele Bündchen či mladučká Rose Depp (dcéra speváčky Vanessy Paradis a herca Johnnyho Deppa). 

Chanel N° 5 patrí doteraz k najluxusnejším a najvyhľadávanejším vôňam na trhu s parfumami. Jeho klasický a nadčasový charakter len potvrdzuje status legendy medzi všetkými parfumami na svete.

sledujte nás na sociálnych sieťach

najčítanejší článok

UPOZORNENIE: Používaním tejto stránky súhlasíte s používaním cookies
Ok
Top